A felmérés célja az IoT-eszközök használatának és az ezekből felépülő ökoszisztémák adaptációjának elemzése volt. Ezek az ökoszisztémák eszközöket, szoftvereket és szolgáltatásokat foglalnak magukban, amelyek egymáshoz kapcsolódva alkotják meg a felhasználót körülvevő rendszert.
A kutatás is alátámasztja a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését, a kínai cég pedig több eszközre kiterjedő felhasználói élménnyel, az 1+8+N stratégiájával reagál ezekre az igényekre.
Az elemzés előrejelzése alapján 2023-ra a leszállított okoseszközök száma világszinten meghaladja a 3 milliárd darabot, ideértve a telefonokat, a számítógépeket, a táblagépeket, a viselhető karkötőket, a hangszórókat és fülhallgatókat.
Az európai piac a 2023-ra várható 500 millió darabos szállítással a teljes mennyiség 17%-át veszi fel, ezzel Kína és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb szereplő.
- 2020 és 2023 között átlagosan évente 3,5%-kal emelkedhet az európai okoseszközpiac a várakozások szerint.
- A leggyorsabb növekedés az okoshangszórók (10,9%) és okosfülhallgatók esetében várható (9,2%).
Közép- és Kelet Európára nézve az okostelefonok szegmensében 3%-os éves növekedést prognosztizálnak 2020-tól, ami így 2023-ra eléri a 91 millió leszállított darabot. A vizsgált eszközök közül kiemelkedik az okosfülhallgató, minden leszállított 100 darab okostelefonra 36 darab ilyen eszköz juthat. A növekedés várhatóan abból ered majd, hogy a felhasználók a telefonvásárláskor kapott fülhallgatóikat vezeték nélküli termékre cserélik a jobb hangminőség és a kényelem érdekében.
Hány kütyüvel vesszük körül magunkat?
A felhasználói szokások felméréshez négy országban több mint 4000 fő részvételével végeztek kutatást. Ennek során olyan kérdésekre keresték a választ, mint hogy hány eszközt használnak egyidejűleg a felhasználók, illetve milyen feladatokat végeznek tipikusan egy adott eszközön.
A mindennapok során a legfontosabb okoseszköznek a telefon bizonyult, a legkevésbé fontosnak pedig a hangszóró. A vezeték nélküli fülhallgatók, az okosórák és -karkötők is megelőzik a táblagépeket a megkérdezettek fontossági sorrendjében.
A válaszadók 41%-ánál egynél több okoseszköz van munka közben vagy útközben. Ez a szám 68%-ra nő az otthoni tartózkodás esetén. Ez is alátámasztja a viselhető eszközök iránti igény növekedését - írja az iotzona.hu.
Az okosórák és okoskarkötők vásárlásának legfőbb okai:
- a sporttevékenység és az általános jóllét támogatása (56%),
- új funkciók kipróbálása (18%) és értesítésekhez való gyorsabb, egyszerűbb hozzáférés (18%).
- Az okosfülhallgatókat elsősorban kényelmi okokból (48%), másodsorban jobb hangzás (20%), harmadsorban pedig a pluszfunkciók (15%) miatt vásárolják.