Az okosmegoldásokat kidolgozó magyar startup, a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval jelent meg a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán 50 millió forintot nyertek.
A cég hazai terjeszkedését a januárban 75 millió forint kockázatitőke-befektetéshez jutott, és jelenleg második körös befektetőt keresnek a nemzetközi piacokon való terjeszkedés finanszírozásához, terveik szerint 400 millió forintot vonnának be.
A cég világelsőként, a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval lépett piacra – mondta a cég tulajdonosa Szarvas Péter.
A Chameleon Smart Home rendszer egyedülállóan hidat képez a ház eszközei és más gyártók smart home rendszerei, az érzékelők, és a beavatkozók között.
A hazai fejlesztésű megoldás előnye a piacon kapható más termékekhez képest, hogy a hőmérsékleti adatokon kívül képes figyelembe venni az okosotthontól származó egyéb információkat is. A mesterséges intelligencia képes a hőmérsékleti adatok gyűjtése után „megtanulni” az épület energetikai viszonyait és megjósolni az optimális időpontokat a fűtés/hűtés ki és bekapcsolására.
Zuglóban egy építés alatt álló ötlakásos társasházban is elérhetőek lesznek a cég okosotthon megoldásai, melyet az érdeklődők egy hétvégére is kipróbálhatnak – áll a cég közleményében.
A cég jelentős növekedéssel számol, hiszen a hazai okosotthon piac mérete becslések szerint megháromszorozódik a következő három évben, miközben a hazai smart home penetráció a jelenlegi 4 százalékról közel 13 százalékra emelkedik 2021-re. Európában a smart home beruházások összértéke évente átlagosan 39 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban. Az európai piac mérete várhatóan meghaladja a 23 milliárd eurót 2020-ra.
A cég tervei között szerepel, hogy két éven belül piacra lépnek az Egyesült Államokban, mely globális szinten jelenleg a legnagyobb piacnak számít 24 milliárd euró, azaz közel 8,000 milliárd forint értékkel.
A márkafüggetlen alkalmazást kidolgozó Chameleon már Kínában is elindította a tömeggyártást és idén az irodai és a szállodai piac felé nyitnak.
A magyar startup idén 250-300 millió forint árbevételt remél, a tavalyi közel 50 millió forint után.