Teresa Wenta, a vállalat marketingigazgatója elmondta, a fejlesztés kikapcsolt állapotban hagyományos tükörként funkcionál, bekapcsoláskor azonban egy óriási okostelefonná változik. Minden Android operációs rendszerre készült alkalmazás – például a Twitter, az Instagram vagy a Netflix – letölthető rá, és hangszóró is csatlakoztatható hozzá. A WiFi-s tükröt az intelligens otthoni rendszerekkel is lehet párosítani, és akár a világítás és a biztonsági rendszer is irányítható ilyen módon is.
Jim Mischel, a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, mindig is tanulmányozta a hotelekben és a különféle kiállításokon felbukkanó tükröket, így merítve ötleteket a fejlesztésekhez. Hagyományos termékeik megtalálhatók a Hilton és a Hyatt szállodaláncokban, a Trump International Hotelben Las Vegasban és a Tulalip Resort kaszinóban.
Amerikai sikertörténet
Az Electric Mirror árbevétele tavaly meghaladta a 60 millió dollárt. Az értékesítés nagy részét most még a hagyományos termékek jelentik. A felokosított tükrök egyelőre meglehetősen új termékcsaládnak számítanak, de ezeknél is növekvő értékesítési mutatókra számít a vállalat.
Érdekesség, hogy a társaságot még 1997-ben alapították, és szó szerint garázscégként indultak. Első termékük egy páramentes tükör volt, amelyet szállodáknak sikerült értékesíteniük. Várniuk kellett rá, de később felgyorsultak az események, 2016-ban már több mint 11 ezer négyzetméteres üzemet nyitottak a washingtoni Everettben. Ma már több mint 300 alkalmazottat foglalkoztatnak.
Személyre szabott látnivalók
A vendéglátóipar számára kifejlesztett Savvy SmartMirror-t két évvel ezelőtt mutatták be. A tükör felületén megjeleníthető a többi között a napi ételkínálat vagy akár az úszóleckék időpontja is – gyakorlatilag bármi, amit az adott hotelben fontosnak tartanak. Wenta szerint a kulcs a tartalom testre szabhatóságában rejlik. A vendégek pedig használhatják a tükröt a szoba hőmérsékletének beállításához, a rolók leengedéséhez, az ajtók bezárásához vagy a szálloda személyzetével való kommunikáláshoz.
Egy évvel ezelőtt az Electric Mirror újragondolta koncepcióját, aminek eredményeképpen megszületett a kifejezetten otthoni használatra készült változat. A Savvy Home Smart Mirror-t az idei Las Vegas-i CES-en is kiállították, a Business Insider pedig a legjobb életstílus-technológiai terméknek választotta. A lakberendezési tárgy többféle méretben és funkcióval érhető el, ára pedig az igényektől függően 2.500 és 10.000 dollár között mozog. A megrendeléseket már az év elején le lehetett adni, az első darabok kiszállítását áprilisra ígérik - írja az m2mzona.hu.