A programot irányító konzorcium tagjai között olyan cégek és szervezetek találhatók, mint a katalán Applus Idiada, a Westfield Sports Cars, a motorokat gyártó Cosworth, az autóipari tanácsadó SBD Automotive, az intelligens közlekedéssel is foglalkozó Connected Places Catapult és a Cranfield Egyetem.
Rachel Maclean, a brit közlekedési hatóság államtitkára úgy fogalmazott, hogy az önvezető technológia soha nem látott lehetőségeket hozhat. Az autonóm üzletág magasabb szintre emeli a közlekedést azáltal, hogy a mindennapi helyváltoztatást környezetbarátabbá, biztonságosabbá, rugalmasabbá és megbízhatóbbá teszi.
Gépi intelligencia és kommunikáció
A projekt a mesterséges intelligenciát (AI) kombinálja a gépjárművek közti (V2V) kommunikációval. Az autonóm vezetésre is képes gépkocsik „beszélgetnek” egymással, az AI pedig az így kapott információk alapján meghozza azokat a döntéseket, melyek segítenek az esetleges karambolok elkerülésében.
Ha egy autó rendszere balesetet fedez fel, a körülményeket megosztja a környékbeli gépjárművekkel. A gépi intelligencia pedig a kapott adatokra alapozva határozza meg a manővert, mellyel az incidens biztonságos elkerülhető, majd a jármű visszatérhet a helyes útra. A technológiával felszerelt kocsik aktuális pozíciójukat is megosztják egymással, hogy elkerülhetők legyenek a gyors fékezések, és így más autók ne csússzanak egymásba.
Charlie Wartnaby, az Applus IDIADA UK műszaki vezetője szerint a rendszer révén a világon elsőként valósul meg a közösen létrehozott, baleseteket elkerülő viselkedésmód, amely a V2V által közvetített, teljes mértékben automatizált kooperativ irányítást demonstrálja. A konnektivitás és az autonóm vezetés azonban a biztonsági szerepen túl többre is alkalmas. A gépkocsik együttműködő mozgása biztonságosabb és hatékonyabb közlekedést hozhat az utakon.
Életeket ment
Az autópályákon bekövetkező egymásba csúszásoknak sokszor halálos vagy maradandó sérülés lehet a következménye, így alapvető cél a karambolok megelőzése. De az is problémát jelent az autópályákon, hogy a kisebb balesetek is komolyabb dugókat okozhatnak.
Bár a statisztikák szerint a brit utak a világ legbiztonságosabbjai közé tartoznak, így is évente 4500 karambol fordul elő az autópályákon, melynek mintegy 1700 haláleset és 22 ezer komoly sérülés a következménye. A torlódások miatt bekövetkező késések okozta gazdasági károk pedig becslések szerint nagyjából 8 milliárd fontot tesznek ki.
A MuCCA már akkor sem lenne felesleges, ha csak néhány életet mentene meg, de a szorgalmazói szerint sokkal több rejlik benne közlekedésbiztonsági, életmentési és gazdasági szempontból is - írja az iotzona.hu.