A napokban szervezett kiállításán 70-nél is több olyan eszközt mutatott be az Amazon, amelyeket Alexa integrációval igyekeznek vonzóbbá tenni. Kétség se férhet hozzá, hogy az immár autókban és ronda mikrohullámú sütőkben is ott leledző intelligens asszisztens hosszú utat járt be, de mégse tudott igazán nemzetközivé válni, ennek pedig van egy igen nyomos oka. Négy év alatt négy nyelv? Tényleg ennyit sikerült elérni? Az Amazon Alexa fejlesztésében a lokalizáció igencsak sokadik prioritáson döcöghet, ami nem túl szerencsés, ha világhódító ambíciókat kergetünk.
Csaknem négy évvel Alexa bemutatkozása után a virtuális asszisztens a következő nyelveket támogatja: angol, francia, német, japán. Igaz, hogy elvileg már az olasz és a spanyol támogatás is úton van, de velük együtt is csak 6 nyelvnél fogunk tartani. Ez nagyon sovány, de hogy érezzük hogy mennyire, nézzünk rá a riválisokra. Az Apple hangasszisztense jelenleg 21 nyelven ért, miközben az Alexa után 18 hónappal érkező Google Asszisztens is 15 nyelvet beszél. Egyik konkurenshez képest sincs sehol nyelvek terén Alexa, így pedig hiába zsuppolják bele mindenféle kütyübe, a nyelvi akadályok továbbra is akadályozni fogják a technológia térhódítását.
Nem mintha az Amazon, egyike a világ legértékesebb cégeinek ne engedhetné meg magának, vagy ne rendelkezne a szükséges erőforrásokkal ahhoz, hogy bővítse Alexa nyelv-támogatását. Szeptemberi adatok szerint 5000 alkalmazott dolgozik csak Alexán, de talán még 1-2 nyelvész elkéne a csapatba.