A 2016-ban 77 amerikai önkormányzat számára indított verseny eredményeként számos mobilitási innovációt hajtottak végre. A cél a lakosság elsősorban a lakosság életszínvonalának javítása volt. A programba a Paul G. Allen Családi Alapítvány további 10 millió, a város, az állam és a megye pedig plusz 19 millió dollárral szállt be.
A fejlesztések keretében csökkentették a benzinnel és dízellel működő járművektől való függőséget, valamint hírszolgáltatásokat és különféle előnyös lehetőségeket tettek elérhetővé a városlakók számára a Smart Columbus kezdeményezés révén.
Jordan Davis, a program ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a társadalmi problémák manapság összetettebbek, mint valaha. A klímaváltozás, az egyre növekvő társadalmi egyenlőtlenség, a munkaerőpiacon tapasztalható egyre nagyobb szakadék mind-mind nagy kihívást jelentenek. Ugyanakkor a modern technológiák számos területen segíthetnek.
A szervezet továbbra is együttműködik a közösséggel a feltörekvő technológiák alkalmazásának felgyorsítása érdekében. A cél az infrastruktúra javítása, valamint a különféle rendszerekhez és szolgáltatásokhoz történő egyszerűbb hozzáférés és ezzel az életminőség javítása – tette hozzá Davis.
Innovációs laborként folytatják
Azt is bejelentették, hogy kollaboratív innovációs laboratóriumként folytatják a munkát, az új technológiát használva fel a régió társadalmi problémáinak kezelésére és gazdasági lehetőségeinek bővítésére.
Ez azt jelenti, hogy halad tovább a Pivot multimodális utazástervező, illetve a ParkColumbus mobilparkolási applikáció fejlesztése. Továbbra is dolgoznak a város intelligens mobilitási központjainak és az okosjárművek számára is megfelelő közlekedési környezet kiépítésén. Ezen felül finomhangolják a program operációs rendszerét.
Az Ohio Állami Egyetem becslései szerint a Smart City Challenge megvalósításából származó befektetések több mint 173 millió dollár bruttó városi jövedelmet (GMP) generáltak, és 2.366 munkahelyet hoztak létre.
Ugyanakkor a koronavírus-járvány miatt újra kellett tervezni több kezdeményezést és szolgáltatást. Utóbbira példa a Linden Leap önvezető transzferszolgáltatás, amely az emberek mellett élelmiszerek és orvosi eszközök szállítására is kiterjedt.
Mandy Bishop, a Smart Columbus program menedzsere elmondta, egy kisokost is összeállítottak a városoknak arról, hogy miként is lehet eredményesen együttműködni a lakókkal, a technológiai vállalatokkal és a közösségi partnerekkel olyan technológiák bevezetésében, amelyek tartós közösségi hatással bírnak - írja az iotzona.hu.