Az MTI-nek küldött hétfői közlemény szerint bár az ügyfelek ismerik az éves értékkövetés fontosságát, mégis csak 10-ből 6-an teszik ezt kellő rendszerességgel: tehát évente vagy ennél gyakrabban. A kutatásból kiderül, hogy 10-ből 3 ember csak két-három évente, 1 pedig még ennél is ritkábban foglalkozik ezzel.
A felmérés szerint azok foglalkoznak megfelelő rendszerességgel biztosításuk értékkövetésével, akik napra, hónapra pontosan tudják, mikor van a szerződésük évfordulója: a vizsgálat szerint 10-ből 6 ember.
Ha viszont végül rászánják magukat biztosításuk revíziójára, nem feltétlenül csak a megfelelő értékkövetés miatt teszik. A konstrukcióváltoztatás 3 legfőbb oka az Allianz felmérése alapján az ingatlan és az ingóságok értéknövekedése miatti alulbiztosítottság elkerülése (57,1 százalék), a biztosítási díj növekedése (20,2 százalék), vagy a plusz szolgáltatással, illetve konstrukcióval történő bővítés igénye (14,7 százalék).
A biztosítótársaság felmérése szerint a megkérdezettek 85,5 százalékának van lakásbiztosítása, további 5,5 százalék pedig szeretne kötni, 5,5 százalék számára albérlete miatt nem releváns még ez a típusú biztosítás. Ugyanakkor alig 3,6 százalék mondta, hogy nincs lakásbiztosítása, és később sem tervez ilyet kötni.