Erre eddig a legjobban sikerült próbálkozással a Google állt elő tavaly novemberben a maga saját Google Home készülékével, az idén pedig már Dunát lehetne rekeszteni az okoshangszóró bejelentésekkel, miközben az Amazon is tovább bővítette az Echo termékcsaládot. Hogy miért olyan nagy ügy ez az egész okoshangszóró dolog? Nagyon úgy néz ki, hogy ezek a termékek lehetnek a jövő okosotthonainak hangvezérelt okosközpontjai, legalábbis momentán ezzel a körítéssel csomagolva akarják nekünk eladni őket. Minden cég azt szeretné, ha az ő okosotthon álma valósulna meg a mi otthonunkban, ha a viszonteladók között az ő szabadalmai és szabványai lennének a mérvadók és hozzá igazodna a piac. Nem is annyira a hardver a lényeg, hanem hogy melyik mesterséges intelligenciával szokjuk meg az együttélését és válik a hétköznapjaink részévé. A Google azt szeretné, ha az ő virtuális asszisztensével bratyiznánk össze, az Amazon az szeretné, ha Alexát szólongatnánk örömünkben és bánatunkban egyaránt, míg a Microsoft Cortanat költöztetne fel még a kenyérpirítóinkba is. Ehhez pedig az kell, hogy valamilyen szempontból szebb, jobb, okosabb, ügyesebb kütyüvel álljanak elő mint a többiek. Valami olyat kell nyújtani a termékükkel, amit a többiek nem tudnak, valamit, amivel több vásárlót lehet megnyerni, mint amennyit a konkurencia tud. Pontosan ilyen készülékeket láttunk az idén sorra bemutatkozni. A Google Home például nagyon szépen megerősödött a vele kompatibilis okoseszközök listájának tekintetében, miközben olcsóbb, esztétikusabb és kompaktabb, mint az Amazon eredeti Echo készüléke. Azért az Amazon se ült tétlen. Piacra dobta az Echo Dot, az Echo Tap és nem is olyan rég az Echo Show készülékeket, mint az Amazon Echo termékcsalád legújabb tagjait. A Microsoft is észbe kapott és HP-től kezdve a Harman Kardon át több partnerrel is összeállt, hogy Cortana alapú okoshangszórók készülhessenek. Most pedig végül eljutottunk oda, hogy végre az Apple is bemutatta az idei WWDC-n a saját okoshangszóróját, az Apple HomePod-ot.
Az Apple HomePod tulajdonképpen hozza azt az Apple minőséget, amit elvártunk. Az esztétikus henger formájú eszköz professzionális hangzásáról 7 darab beamforming technológiát használó magassugárzó és egy automatikus basszuskiegyenlítéses mélynyomó gondoskodik. Ez adja a készülék hangszóró részét, de az okosságra se lesz panaszunk, ugyanis itt jön a képbe Siri. Az Apple virtuális asszisztense ugyanazt a szerepet tölti be a HomePod működésében, mint az Amazon Echo készüléknél Alexa. Reagál a hangalapú parancsainkra, kommunikál a többi csatlakoztatott okoseszközzel, kérdéseket válaszol meg és segítő kéz a mindennapjaink szervezésében. Ez teljesen rendben is lenne eddig, csak ezzel úgy tegnapra, de legjobb lett volna úgy egy évvel ezelőtt előállni, az Apple meg csak 2017. decemberére tervezi elszabadítani az amerikai piacon HomePod-ot, ami Európába még ennél is későbbre várható. Mindennek tetejébe 350 dolláros árcédulával indítanák hódító útjára az Apple okoshangszórót, ami így megint csak nem tűnik egy tuti befutónak a 120 dolláros ár körül kapható Google Home, vagy a 180 dolláros Amazon Echo mellett, amik ügye már szépen kiforrott, működő termékek. Szóval eddig, ha összegezni szeretnénk, akkor úgy néz ki, hogy az Apple megkésve akar belépni egy viszonylag terített piacra, méghozzá egy olyan termékkel, ami se árban se tudásban nem tud versenyre kelni a konkurenciával. Kérdés nem fér hozzá, hogy az Apple termékeire úgy is lesz vásárló és az Apple minőség se alábecsülendő érték és vonzerő, arról meg nem is beszélve, hogy mint tudjuk, a szerelem vak. Hamarosan kiderül, hogy az Apple erőfeszítése mire lesz elég az okoshangszóró piacon, de mi még hiányoljuk azt a kis pluszt, amitől a HomePod lehetne az új kakas ezen a szemétdombon.