A problémára eredetileg úgy derült fény, hogy a Google termékek fórumán a Google Home Max tulajdonosok arról kezdtek el beszámolni, hogy az okoshangszórójuktól összeomlik TP-Link Archer C1200-as router, de ez csak egy tünet volt. Közben megállapítást nyert, hogy a probléma nem korlátozódik a Home Max vagy a TP-Link routerekre. A TP link mérnökei maguk is kivizsgálták az ügyet, az ő megállapításaik részletei itt olvashatók részletesen.
Időközben a Google is a probléma mélyére ásott és úgy találta, hogy a probléma alapja az Android telefonokra telepített Cast szoftvereken nyugszik. A probléma akkor jelentkezik, amikor az Android telefonok azonos Wi-FI hálózaton vannak a Cast eszközök, mint amilyen a Home okoshangszóró vagy a Chromecast. A Google tervei szerint még a mai nap folyamán kiadja a frissítést a termékeihez, hogy orvosolja a problémát, de átmenetileg az is megoldást jelenthet, ha a javítás érkezéséig a Home vagy a Chromecast készüléket kivesszük a rendszerből, így megakadályozva a Wi-Fi routerek összeomlását.