A vállalat a GfK. Piackutató céggel közösen készített felmérése eredményeképpen kiderült, hogy az információforrás tekintetében a magánépíttetők és felújítók számára a szakembereken (eladó, kivitelező, építész) túl az internet jelentősége exponenciálisan megnövekedett. Azon belül is első helyen a gyártói honlapok állnak, ezt követik a konkrét márkákra vonatkozó adatok, egyéb mikro oldalak, blogok és fórumok.
Lássuk be, az építőipar nem az az iparág, ahol vezető trend lenne a teljes digitális csatornák használata, bár vannak erre vonatkozó próbálkozások, mit az elektromos építési napló vagy az építészek által előszeretettel használt tervezői szoftverek. Emellett még mindig gyakori, hogy a tradicionális papír alapú prospektusokat, segédanyagokat részesítik annak vélt biztonsága miatt előnyben, azzal a felkiáltással, hogy „az interneten úgysem találom meg olyan gyorsan, vagy sehogy”.
Az új gyártói oldal olyan struktúrával jött létre, hogy az adatbázis alapú információközlést felváltotta a célcsoport orientált tartamkialakítás. Tehát, amint kiválasztotta az adott látogató, hogy ő melyik csoportba tartozik, egy olyan web felületen találja magát, ahol számára a legrelevánsabb tartalom közvetlen elérhető további keresés nélkül.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
A weboldal beírását követően (vagy a google-ba beírt keresés után) az érdeklődő egy olyan kezdőlapra érkezik, ahol kiválaszthatja, hogy ő pontosan hova tartozik:
- Kereskedők
- Kivitelezők
- Tervezők
- Ingatlanfejlesztők
- Magánszemélyek
Így, míg a tervezőket első körben az engedélyek/jegyzőkönyvek érdeklik a leginkább, addig a kivitelezők számára a beépítést/falazást segítő technikák, videók megtekintése a legfontosabb.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ha az adott csoportba tartozó felhasználó másra kíváncsi azt nem találja meg, hisz minden információ elolvasható mindenki számára, csak az egyes aloldalak tartalmi felosztása más és más.
Az aktuális webdesign trendek figyelembevétele mellett arra is lehetőség nyílik a felhasználó számára, hogy amennyiben nem asztali számítógépről, hanem okostelefonon keresztül böngészik az oldalon, egy mozdulattal felhívhatja a cég ingyenes szakmai telefonszámát is.
Bízunk benne, hogy a vállalat weboldala elnyeri a építőipari piaci szereplőinek tetszését, és egyre szélesebb körben keresik fel a http://www.ytong.hu/ portált, - hogy lassan, de biztosan - teljesen felváltsa a tradicionális papír alapú tájékoztatást.