Alig néhány hónapja, hogy az Apple belépet az okoshangszóró piacra a maga 349 dolláros HomePod készülékével, de a Bloomberg egyik riportja már most azt sugalmazza, hogy az eladások nem úgy mennek, ahogy azt a vállalat remélte. A riport beszállítókhoz közeli forrásokat, Apple Store dolgozókat és ipari elemzőket forrásul véve boncolgatja, hogy miért is nem megy úgy a HomePod szekere, ahogy kéne, de lényegében ezeket az okokat már mind hallottuk. A HomePod túl későn és túl drágán jött a piacra egy limitált képességekkel és a konkurenciához képest butácska AI-al, de még az eredetileg ünnepekre tervezett megjelenést is sikerült elvéteni.
Ezeket az ellene szóló körülményeket összeadva nem nehéz látni, hogy miért megy relatíve rosszul a HomePod sorsa, aminek jelenlegi helyzete egyébként is inkább emlékeztet egy drága iPhone tartozékra, mint egy önálló okoseszközére. Ugyanakkor a fejlődés lehetőségének ajtaja még mindig nyitott a HomePod előtt. Egy hamarosan érkező szoftver frissítés egy csomó olyan a felhasználók által igényelt funkciót add majd hozzá a készülék repertoárjához, mint például a több hangszóró összekapcsolásának lehetősége. A készülék mesterséges intelligenciájának kiokosodása is nagyban segítheti a HomePod talpra állását. A Slice Intelligence becslése hovatovább azt sugallja, hogy bár a HomePod totális eladásai elmaradnak az Amazon Echo-tól (ahogy mindenki másé is), de a viszonylagosan magas ára miatt a HomePod kevesebb egységgel is szép bevételeket termel. Februárban és márciusban az Apple HomePod 19 százalékos részesedést gyűjtött be az okoshangszóró piac bevételeiből, szemben a Google Home 8 és a Sonos 5 százalékával. Így nézve nem is olyan tragikus a helyzet, habár tényleg kicsit mindenki többet remélt az Apple első okoshangszórójától.