Ahogy az más országokban is jellemző, az Egyesült Államokban is emberek tízmilliói nem járnak munkába, és maradnak helyette otthon. Ezáltal megnőtt a többi között az intelligens hangszórók fontossága, hiszen ezek is közvetítik számukra a híreket, információkat – értékelte az eredményeket a kutatócég elnökhelyettese.
Tim Webster szerint, ahogy az emberek egyre többet használják a technológiát, és egyre jobban „összeszoknak” a hangvezérléssel, az élet normalizálódása után az autókban is megnő majd a technológia iránti igény.
A karantén előtti 45 százalékhoz képest most a válaszadók 52 százaléka állította, hogy szinte minden nap vagy akár naponta többször is igénybe veszi ezt az okoseszközt. A megkérdezettek 36 százaléka többet használja okoshangszóróját zenehallgatásra és szórakozásra, mint korábban. Hasonló arányban voltak azok is, akiknél a készülék gyakrabban szolgáltat híreket és információkat, mint a koronavírus előtti időkben.
A változás még jelentősebb, ha az eredményeket a 18-34 közti korosztályra szűkítik: a fiatalok körülbelül fele számolt be ezen a csatornán keresztüli nagyobb média- és hírfogyasztásról.
Összességében is többet hallgatják
Az Egyesült Államokban a „smart speakerek” szerepe a hírekhez jutás terén nőtt az elmúlt évben. Tavaly tavasszal a megkérdezettek 30 százaléka állította, hogy hetente több mint három órát, 40 százalékuk 1-3 órát, illetve szintén 40 százalék egy óránál kevesebbet használja a digitális asszisztenseket.
Ehhez képest idén tavasszal, a járvány idején 32%-ra nőtt a három óránál többet, valamint 43%-ra az 1-3 órát használók aránya, míg az egy óránál kevesebbet használók száma 25 százalékra csökkent. Az otthonról dolgozók némileg nagyobb eséllyel hallgatják a friss híreket a hangvezérelt eszközről, mint az átlag.
Az elemzés szerint az intelligens hangszórók elterjedése valószínűleg azt eredményezi, hogy akinek bevált, az akár a lakás többi helyiségét is felszerelné hasonló technológiával - írja az iotzona.hu.