A Sphero számára az ünnepi időszak igazi kasszasikert kellett volna, hogy hozzon a Star Wars, a Cars 3 és a Spider-Man köré tematizált intelligens játékaikkal, de valamiért a dolgok teljesen másként alakultak. A cég megerősítette a TechCrunch-nak, hogy nemrég 45 alkalmazottnak mondtak búcsút. A Sphero szerint az ünnepi eladások nem voltak olyan szörnyűek, de nem egészen úgy alakultak, ahogy azt várták volna, viszont az oktatási terület az egyik, ami továbbra is fényesen ragyog, így a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnének rá. Az elbocsátások java a Sphero coloradói otthonát érték, de részben az angliai és a kínai gyárak is érintettek.
Ezek a változások nyilván nem végzetesek a Sphero számára, de az jól jelzik, hogy egy cég sikeressége még akkor sem egyértelmű. ha kombináljuk az intelligens távirányítás technológiát a játékvilág legkedveltebb licenceivel. Az oktatás talán egy biztosabb, kiszámíthatóbb terület lehet és kevésbé hagyatkozik az ajándékozok vásárlás szeszélyeire.